בניית שותפות ברידג' מוצלחת

מאמר מאת מוטי גלברד ורם סופר ע"פ הרצאה מאת מוטי גלברד




מידת ההצלחה במשחק הברידג` אינה רק פונקציה של יכולתו האישית של השחקן. היכולת, שתהיה לך שותפות מצליחה, חשובה לא פחות ואולי אפילו יותר. בפגישה זו ננסה לתת לכם כמה עצות טובות.
(1) בחר שותף ברמה דומה לשלך
כאשר יש הבדל רמה משמעותי בין שני השותפים, ניתן לחזות במקרים רבים בהם שחקן טוב מרגיש לא נוח מכך שהוא משחק עם שחקן פחות טוב וגוער שוב ושוב בשותפו. כתוצאה מכך השותף עושה עוד יותר שגיאות ואף אחד לא מרוצה.
דאג לבחור שותף שנמצא באותה רמה כמוך וכך תוכלו להתקדם ביחד.
(2) בחר אדם מתאים כשותף
השתדל לבחור לעצמך שותף שאתה מרגיש נוח להיות בחברתו ולשוחח איתו. חשוב שבין שני השותפים תהיה תקשורת חופשית וששניהם יפרגנו זה לזה.
(3) שחק בהתחלה שיטה פשוטה
אחת השגיאות ששחקנים עושים היא לנסות מההתחלה לכפות על השותף שלהם את הקונבנציות האהובות עליהם. הרבה יותר יעיל להתחיל משיטה פשוטה ונוחה לשני השותפים ובהמשך להוסיף עליה הסכמים וקונבנציות ששניכם מעוניינים בהם.
(4) טפל באי-הבנות בהכרזה, אבל רק אחרי המשחק
המטרה של השותפות היא להשיג הבנה מרבית בהכרזה. כל אי-הבנה דורשת טיפול, אבל הזמן לטפל בכך הוא לא באמצע המשחק. רשום לעצמך הערה על היד שברצונך לדון בה, ואמור לשותפך שאתה מעוניין לדבר על כך אחרי המשחק. נהל את הדיון באווירה רגועה, הרחק מ"סערת הקרב" של התחרות ויהיה לך הרבה יותר קל לקדם את השותפות.
(5) רשום את השיטה
דרך יעילה להפחית אי-הבנות היא לרשום באופן מפורט את כל השיטות שבהן אתם משתמשים. תן עותק גם לשותפך ושניכם תהיו אחראים ללמוד, לדעת וליישם היטב את כל ההסכמים. ניתן אפילו לבחון מדי פעם זה את זה כדי לוודא ששניכם בקיאים בשיטה.
(6) דבר על סימונים בהגנה
השותפות בברידג` מתבטאת לא רק בהכרזה אלא גם בהגנה. חשוב שיהיו לכם סימונים מוסכמים ברורים ומיושמים היטב.
ישנם מספר סוגי סימונים בהגנה ועליכם לבחור את מה שמתאים לכם ולהשתמש בו.
(7) סמוך על השותף
עליך כל הזמן להניח שהשותף מיישם באופן מושלם את השיטה שלכם ושתמיד "יש לו" את מה שהכריז. אף פעם אל תנסה לצאת מהנחה שהשותף טועה.
(8)גרום לשותף לסמוך עליך – הייה ממושמע
יתכן שמדי פעם יש לך חשק להכריז בצורה "יצירתית", "להפריע" למתנגדים או סתם לעשות משהו לא-שיגרתי. זכור, השותף אמור לסמוך עליך שיש לך כל מה שהכרזת. אם תעשה יותר מדי "פעולות" הוא עלול להפסיק לסמוך עליך.
אם ברצונך שהשותפות שלך תשתפר ותתחזק עם הזמן, שמור בקפדנות על כל הכללים הבסיסיים ועל הסכמי השותפות.
(9) הימנע מלהעיר על טעויות באמצע המשחק
אם הקפדת על סעיף 1, הרי ששותפך ברמה דומה לשלך. על כל טעות שהוא עושה, גם אתה עושה טעויות דומות. אל תנסה להוכיח לו שאתה יותר טוב. זה רק יפגע בשניכם.
את הזמן, שבו אתה דומם והשותף כרוז, נצל למנוחה ולרגיעה ולא למעקב עצבני אחרי משחקו של השותף במטרה לחפש שגיאות.
בכל המקרים, שבהם הייתה אי-הבנה בהכרזה או בסימונים בהגנה, טפל רק לאחר המשחק.
(10) חזק את שותפך
משמעות המשחק בשותפות היא, שמידת ההצלחה האישית שלך תלויה ב-50% ביכולת שיפגין השותף שלך. כל דבר שתעשה, שיעלה את הביטחון העצמי שלו, יועיל לך.
אל תשכח לומר לו מילה טובה כאשר הוא עשה מהלך טוב או מוצלח או השיג תוצאה טובה. אך עשה זאת במידה הראויה, כך שתשמור על נימוס גם כלפי מתנגדיך.
(11) הפגן עוצמה כלפי חוץ
כאשר מגיעים לשולחנם שני שחקנים, המתייחסים בצורה מעליבה זה לזה, המתנגדים מרגישים חזקים עם ביטחון עצמי גבוה.
לעומת זאת, שותפות שמפגינה עוצמה ולכידות רבה גורמת למתנגדים לפקפק בעצמם ולעשות יותר טעויות, וכך היא צוברת עוד ועוד הצלחות.
אל תיתן לכישלון רגעי לשבור את העוצמה של השותפות שלך.
(12) זכור – ברידג` זה רק משחק
משחק הברידג` נועד לבילוי זמן תוך כדי הנאה, ולא לפריקת עצבים ותסכולים למיניהם על חשבון השותף והמתנגדים.

אל תשכח זאת אף פעם, ויהיה לך ולשותפך הרבה יותר קל לנצח. בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה